Over

Stichting Nieuwsfoto zet de nieuwsfotografie en sportfotografie in Nederland in de schijnwerpers door toekenning van jaarlijkse fotoprijzen en andere activiteiten. Zo vieren we dit belangrijke journalistieke vak en versterken we de waardering voor de professionele nieuwsfotografie bij het Nederlandse publiek.

Nederland kent een rijke traditie en een levendige praktijk van nieuws- en sportfotografie. Fotografen met een lange of kortere staat van dienst verstaan hun vak en vinden hun eigen weg en stijl in het veranderende medialandschap en nieuwe technische mogelijkheden.

De Stichting Nieuwsfoto vindt het voor de kwaliteit van de journalistiek en de informatievoorziening van burgers van groot belang dat een hoogwaardige, betrouwbare en professionele nieuwsfotografie behouden blijft en zich verder ontwikkelt.

Edouard van Arem

Bernadette Kester