Nieuwe prijs voor regionale nieuwsfotografie

Stichting Nieuwsfoto en DPG Media gaan de regionale nieuwsfotografie extra in het zonnetje zetten. Bij de komende editie van de verkiezing van de foto’s van het jaar wordt er naast de prijzen voor de Nieuwsfoto en de Sportfoto van het jaar een prijs uitgereikt in een nieuwe categorie: Regionaal Nieuws. De winnaar van de Regionaal Nieuws-foto van het Jaar wordt op 14 januari bekendgemaakt, samen met de andere prijzen.

“Regionale en lokale nieuwsfotografie is essentieel voor het functioneren van de journalistiek”, zegt Tjeerd de Boer, directeur van Stichting Nieuwsfoto. “De regionale nieuwsfotografie is bovendien een speelveld waarop talentvolle fotografen zich ontwikkelen en in de kijker kunnen spelen. Het grote landelijke nieuws krijgt vaak de meeste aandacht, ook bij de verkiezing van de Nieuwsfoto van het jaar. “Het is fijn dat we met deze nieuwe prijs het belang en de kwaliteit van de regionale nieuwsfotografie kunnen aanlichten.”

De komende tijd gaat de stichting voor de nieuwe prijs de vakjury samenstellen en het wedstrijdreglement opstellen. Meer informatie over de prijs en de voorwaarden en mogelijkheden om deel te nemen volgt via de website en de nieuwsbrief.

Foto: Piet den Blanken / Hollandse Hoogte

Meer berichten